Pagina's

vrijdag 18 december 2015

Feestelijk Lotte Martens Jurkje

Lotte Martens is al lang geen onbekende naam meer in naai- en blogland. De mooie, kwaliteitsvolle stoffen met unieke print doen iedereen wegdromen van een feestelijk jurkje of een supermooi jasje, rok of wat dan ook.

Mijn eerste reactie was er vooral eentje van 'selfish sewing' :-) Ja hoor, deze keer ging het project voor mezelf worden. Die kinders van mij hebben immers genoeg kleren. Ik wou graag een eenvoudige voor alle dagen draagbare jurk die ik met de juiste accenten ook voor een feestje aankan. De stof Cypres kreeg mijn voorkeur.

Er werd eerst lang gedacht, gerekend, ideetjes verzameld, ... en nog eens gedacht en gerekend... Ik wou vooral dat de print van de stof doorliep in de zijnaad maar ik wou ook niet in de print knippen.... Pfff, ik maakte het mezelf wat moeilijk.. Want vrouwen die hebben nu eenmaal ronde vormen (daar weet ik alles van) en die moet je natuurlijk hier en daar gaan wegwerken en accentueren met nepen en figuurnaden.

Uiteindelijk besloot ik om een heel eenvoudig recht jurkje met boothals te tekenen. Op die manier kwam de stof het meest tot zijn recht. Ook de print kon ik op die manier doorknippen zonder al te veel verlies of dat de strepen zouden verspringen.

De stof zelf is heel aangenaam om mee te werken. Je merkt aan alles dat dit echt kwaliteit is. De print is heerlijk subtiel aanwezig. Kortom, alles wat je wil om een mooi stuk voor jezelf te maken. De stoffen zijn niet zomaar overal te koopt. Gelukkig wel bij mijn favoriete stoffenwinkel :-)

Wil je graag meer weten over Lotte Martens? Neem dan een keer een kijkje op haar website en droom weg bij al die schoonheid....

De foto's zijn van de hand van Lize Helsen, want foto's nemen van uzelf dat gaat niet goed, en een goeie fotograaf toevallig bij de hand hebben is dan wel heel handig. Ik ben alleen niet zo een gewillig fotomodel. (en oh nee, dan zie ik daar weer vanalles op die foto's aan mijn lijf dat ik anders niet zo gemakkelijk zie :-))




7 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg! Hij staat je beeldig!
    Jij bent klaar om te gaan feesten, lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige print, ik kan geloven dat je er niet in wilde knippen. Super kleedje, klaar voor de feesten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg je helemaal in je lyrische omschrijving van Lotte's stoffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai, zo mooi en feestelijk!!!!prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al die stofjes zijn echt zo prachtig! Je hebt er het perfecte patroon voor gekozen ook: mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen